Gaat u ondernemen om weinig tot geen belasting te betalen of om een goed resultaat te behalen? Wij als administratiekantoor kiezen voor het tweede, waarbij u als ondernemer slim gebruik maakt van beschikbare regelingen. Wij als boekhouder richten ons op de klassieke offline dienstverlening (wel met moderne software). We hebben zo al vele ondernemers succesvol geholpen met hun eerste stappen naar een eigen onderneming.Wij als administratiekantoor zijn graag bereid om te investeren in een langdurige relatie met u als klant. Wij hebben er net als u, alle belang bij dat uw bedrijf goed draait. Persoonlijke aandacht en regelmatig overleg is waar wij als administratiekantoor van uitgaan, om zo u als ondernemer optimaal te begeleiden met al uw vragen. Wij staan als administratiekantoor graag dicht bij de ondernemer in Heerenveen, Joure en omgeving. Een boekhouder voor uw onderneming wilt u niet te ver weg hebben. Wij gaan bij de tarieven uit van maatwerk. Waarbij, in het redelijke, u niet bij elke vraag gelijk een rekening krijgt voor 5 minuten telefonisch overleg. Is uw interesse gewekt?Maak een afspraak om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen via 0513 65 06 66 of e-mail.Wij ondersteunen u graag met:•door u gestelde vragen voor / tijdens / na het starten;•het opzetten van de administratie;•het inboeken / controleren van uw op papier / digitaal aangeleverde administratie in Snelstart;•de btw aangifte verzorgen;•controle van door u zelf in software ingevoerde gegevens (Excel, administratie software);•opstellen jaarrapportage;•het doen van aangifte inkomstenbelasting als ondernemer;•advisering bij belangrijke beslissingen (auto, personeel, investeringen, facturatie, BTW en buitenland en alle overige bedrijfsvraagstukken). Waarbij we niet alleen naar korte termijn belasting voordeel kijken, maar ook wat het voor later betekend;•ondersteuning bij eventuele controle door de Belastingdienst. U als ondernemer dient echter de gemaakte zakelijke keuzes zelf te verdedigen.Een (startende) ondernemer zit, is onze ervaring, vol met vragen:•Hoe schrijf ik een ondernemersplan?Hier voor is een handige website van de Rabobank namelijk ikgastarten. Wij kijken graag even met u mee als u uw ondernemersplan zelf heeft geschreven.•Welke ondernemersvorm / rechtsvorm kies ik?Dit is per bedrijf verschillend zzp, eenmanszaak met of zonder personeel, een vof bij meerdere personen of toch een BV? Elke keuze heeft voor- en nadelen.•Met de versneldeafbouw zelfstandigenaftrek, loont het nog om ondernemer te worden?Allereerst ondernemer word je niet dat ben je! Als de keuze om ondernemer te worden afhangt van alleen de fiscale regelingen dan wordt het verschil met loondienst steeds kleiner en dus minder interessant. Dat is ook het doel van dit huidige kabinet.•Kan ik de administratie zelf inboeken of laat ik het liever over aan een specialist?Dit is heel persoonlijk, dit wordt duidelijk in ons kennismakingsgesprek.•Heb ik als zzp’er een overeenkomst nodig?Ongeacht regelgeving is het altijd verstandig om uw relatie met een opdrachtgever goed vast te leggen. Laat altijd een specialist hier naar kijken.•Welk btw-tarief moet ik rekenen?Vaak is het duidelijk maar bij twijfel raadplegen wij een fiscalist om u het juiste tarief te laten gebruiken.•Welke kosten zijn zakelijk of privé?Dat is aan u als ondernemer om zakelijke kosten aannemelijk te maken. Het kan ook deels zakelijk of privé zijn.•De KleineOndernemingsRegeling (KOR) kan ik daar gebruik van maken?Dit verschilt van bedrijf tot bedrijf of het verstandig is. Laat u goed voorlichten.•Een zakelijke auto aanschaffen waar moet ik rekening mee houden?Er zijn veel regels ten aanzien van zakelijke auto, laat u goed voorlichten, het is niet altijd voordeliger! Ook wordt de btw privé bijtelling vaak vergeten.•Met een FOR (fiscale oudedagsreserve) reservering dan betaal ik geen belasting? Dit is niet correct, u stelt het moment van belasting betalen uit en niemand kan in de toekomst kijken wat dan de regels en tarieven zijn! De mogelijkheid tot FOR reservering vervalt per 2023. In 2022 is het laatste jaar om aan de de FOR toe te voegen.•meewerkaftrek en arbeidsbeloning partner mooi om de winst te drukken?Als aan de voorwaarden wordt voldaan, maar bij controle moet het reëel aantoonbaar zijn in een goede verantwoording. Het kan gevolgen hebben voor uw eventuele AOV verzekering maar ook voor toeslagen door de gemiste MKB-vrijstelling.•Alle administratie digitaal dat is toch de toekomst?Het maakt u ook kwetsbaar bij hack of uitval van systemen. Ons advies is om zowel online als offline altijd één of meerdere goede back-ups te maken. •Welke wet- en regelgeving geldt voor mijn nieuwe bedrijf?Kijk hiervoor eens op het ondernemersplein van de Kamer van Koophandel hier staan ook nog veel meer tips en adviezen voor ondernemers. Ook bij eventuele branche organisaties is veel informatie te krijgen. Komt u er niet helemaal uit vraag ons dan om advies.•Ik heb een andere vraag?Maak eens een afspraak om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen via 0513 65 06 66of e-mail.Wij zijn graag uw adviseur voor al uw bedrijfs- en belastingvraagstukken.Internet is een handig hulpmiddel met heel veel gratis informatie. Ook de belastingdienst website biedt veel informatie. Maar hoe weet u of dit de juiste informatie voor uw situatie is? Soms zijn de antwoorden tegenstrijdig of is de ambtelijke taal niet goed voor u te begrijpen. Graag zijn wij u van dienst om u het juiste antwoord te geven of om een regeling in begrijpelijke taal aan u uit te leggen.
Gaat u ondernemen om weinig tot geen belasting te betalen of om een goed resultaat te behalen? Wij als administratiekantoor kiezen voor het tweede, waarbij u als ondernemer slim gebruik maakt van beschikbare regelingen. Wij als boekhouder richten ons op de klassieke offline dienstverlening (wel met moderne software). We hebben zo al vele ondernemers succesvol geholpen met hun eerste stappen naar een eigen onderneming.Wij als administratiekantoor zijn graag bereid om te investeren in een langdurige relatie met u als klant. Wij hebben er net als u, alle belang bij dat uw bedrijf goed draait. Persoonlijke aandacht en regelmatig overleg is waar wij als administratiekantoor van uitgaan, om zo u als ondernemer optimaal te begeleiden met al uw vragen. Wij staan als administratiekantoor graag dicht bij de ondernemer in Heerenveen, Joure en omgeving. Een boekhouder voor uw onderneming wilt u niet te ver weg hebben. Wij gaan bij de tarieven uit van maatwerk. Waarbij, in het redelijke, u niet bij elke vraag gelijk een rekening krijgt voor 5 minuten telefonisch overleg. Is uw interesse gewekt?Maak een afspraak om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen via 0513 65 06 66 of e-mail.Wij ondersteunen u graag met:•door u gestelde vragen voor / tijdens / na het starten;•het opzetten van de administratie;•het inboeken / controleren van uw op papier / digitaal aangeleverde administratie in Snelstart;•de btw aangifte verzorgen;•controle van door u zelf in software ingevoerde gegevens (Excel, administratie software);•opstellen jaarrapportage;•het doen van aangifte inkomstenbelasting als ondernemer;•advisering bij belangrijke beslissingen (auto, personeel, investeringen, facturatie, BTW en buitenland en alle overige bedrijfsvraagstukken). Waarbij we niet alleen naar korte termijn belasting voordeel kijken, maar ook wat het voor later betekend;•ondersteuning bij eventuele controle door de Belastingdienst. U als ondernemer dient echter de gemaakte zakelijke keuzes zelf te verdedigen.Een (startende) ondernemer zit, is onze ervaring, vol met vragen:•Hoe schrijf ik een ondernemersplan?Hier voor is een handige website van de Rabobank namelijk ikgastarten. Wij kijken graag even met u mee als u uw ondernemersplan zelf heeft geschreven.•Welke ondernemersvorm / rechtsvorm kies ik?Dit is per bedrijf verschillend zzp, eenmanszaak met of zonder personeel, een vof bij meerdere personen of toch een BV? Elke keuze heeft voor- en nadelen.•Met de versneldeafbouw zelfstandigenaftrek, loont het nog om ondernemer te worden?Allereerst ondernemer word je niet dat ben je! Als de keuze om ondernemer te worden afhangt van alleen de fiscale regelingen dan wordt het verschil met loondienst steeds kleiner en dus minder interessant. Dat is ook het doel van dit huidige kabinet.•Kan ik de administratie zelf inboeken of laat ik het liever over aan een specialist?Dit is heel persoonlijk, dit wordt duidelijk in ons kennismakingsgesprek.•Heb ik als zzp’er een overeenkomst nodig?Ongeacht regelgeving is het altijd verstandig om uw relatie met een opdrachtgever goed vast te leggen. Laat altijd een specialist hier naar kijken.•Welk btw-tarief moet ik rekenen?Vaak is het duidelijk maar bij twijfel raadplegen wij een fiscalist om u het juiste tarief te laten gebruiken.•Welke kosten zijn zakelijk of privé?Dat is aan u als ondernemer om zakelijke kosten aannemelijk te maken. Het kan ook deels zakelijk of privé zijn.•De KleineOndernemingsRegeling (KOR) kan ik daar gebruik van maken?Dit verschilt van bedrijf tot bedrijf of het verstandig is. Laat u goed voorlichten.•Een zakelijke auto aanschaffen waar moet ik rekening mee houden?Er zijn veel regels ten aanzien van zakelijke auto, laat u goed voorlichten, het is niet altijd voordeliger! Ook wordt de btw privé bijtelling vaak vergeten.•Met een FOR (fiscale oudedagsreserve) reservering dan betaal ik geen belasting? Dit is niet correct, u stelt het moment van belasting betalen uit en niemand kan in de toekomst kijken wat dan de regels en tarieven zijn! De mogelijkheid tot FOR reservering vervalt per 2023. In 2022 is het laatste jaar om aan de de FOR toe te voegen.•meewerkaftrek en arbeidsbeloning partner mooi om de winst te drukken?Als aan de voorwaarden wordt voldaan, maar bij controle moet het reëel aantoonbaar zijn in een goede verantwoording. Het kan gevolgen hebben voor uw eventuele AOV verzekering maar ook voor toeslagen door de gemiste MKB-vrijstelling.•Alle administratie digitaal dat is toch de toekomst?Het maakt u ook kwetsbaar bij hack of uitval van systemen. Ons advies is om zowel online als offline altijd één of meerdere goede back-ups te maken. •Welke wet- en regelgeving geldt voor mijn nieuwe bedrijf?Kijk hiervoor eens op het ondernemersplein van de Kamer van Koophandel hier staan ook nog veel meer tips en adviezen voor ondernemers. Ook bij eventuele branche organisaties is veel informatie te krijgen. Komt u er niet helemaal uit vraag ons dan om advies.•Ik heb een andere vraag?Maak eens een afspraak om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen via 0513 65 06 66 of e-mail.Wij zijn graag uw adviseur voor al uw bedrijfs- en belastingvraagstukken.Internet is een handig hulpmiddel met heel veel gratis informatie. Ook de belastingdienst website biedt veel informatie. Maar hoe weet u of dit de juiste informatie voor uw situatie is? Soms zijn de antwoorden tegenstrijdig of is de ambtelijke taal niet goed voor u te begrijpen. Graag zijn wij u van dienst om u het juiste antwoord te geven of om een regeling in begrijpelijke taal aan u uit te leggen.
Gaat u ondernemen om weinig tot geen belasting te betalen of om een goed resultaat te behalen? Wij als administratiekantoor kiezen voor het tweede, waarbij u als ondernemer slim gebruik maakt van beschikbare regelingen. Wij als boekhouder richten ons op de klassieke offline dienstverlening (wel met moderne software). We hebben zo al vele ondernemers succesvol geholpen met hun eerste stappen naar een eigen onderneming.Wij als administratiekantoor zijn graag bereid om te investeren in een langdurige relatie met u als klant. Wij hebben er net als u, alle belang bij dat uw bedrijf goed draait. Persoonlijke aandacht en regelmatig overleg is waar wij als administratiekantoor van uitgaan, om zo u als ondernemer optimaal te begeleiden met al uw vragen. Wij staan als administratiekantoor graag dicht bij de ondernemer in Heerenveen, Joure en omgeving. Een boekhouder voor uw onderneming wilt u niet te ver weg hebben. Wij gaan bij de tarieven uit van maatwerk. Waarbij, in het redelijke, u niet bij elke vraag gelijk een rekening krijgt voor 5 minuten telefonisch overleg. Is uw interesse gewekt?Maak een afspraak om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen via 0513 65 06 66 of e-mail.Wij ondersteunen u graag met:•door u gestelde vragen voor / tijdens / na het starten;•het opzetten van de administratie;•het inboeken / controleren van uw op papier / digitaal aangeleverde administratie in Snelstart;•de btw aangifte verzorgen;•controle van door u zelf in software ingevoerde gegevens (Excel, administratie software);•opstellen jaarrapportage;•het doen van aangifte inkomstenbelasting als ondernemer;•advisering bij belangrijke beslissingen (auto, personeel, investeringen, facturatie, BTW en buitenland en alle overige bedrijfsvraagstukken). Waarbij we niet alleen naar korte termijn belasting voordeel kijken, maar ook wat het voor later betekend;•ondersteuning bij eventuele controle door de Belastingdienst. U als ondernemer dient echter de gemaakte zakelijke keuzes zelf te verdedigen.Een (startende) ondernemer zit, is onze ervaring, vol met vragen:•Hoe schrijf ik een ondernemersplan?Hier voor is een handige website van de Rabobank namelijk ikgastarten. Wij kijken graag even met u mee als u uw ondernemersplan zelf heeft geschreven.•Welke ondernemersvorm / rechtsvorm kies ik?Dit is per bedrijf verschillend zzp, eenmanszaak met of zonder personeel, een vof bij meerdere personen of toch een BV? Elke keuze heeft voor- en nadelen.•Met de versneldeafbouw zelfstandigenaftrek, loont het nog om ondernemer te worden?Allereerst ondernemer word je niet dat ben je! Als de keuze om ondernemer te worden afhangt van alleen de fiscale regelingen dan wordt het verschil met loondienst steeds kleiner en dus minder interessant. Dat is ook het doel van dit huidige kabinet.•Kan ik de administratie zelf inboeken of laat ik het liever over aan een specialist?Dit is heel persoonlijk, dit wordt duidelijk in ons kennismakingsgesprek.•Heb ik als zzp’er een overeenkomst nodig?Ongeacht regelgeving is het altijd verstandig om uw relatie met een opdrachtgever goed vast te leggen. Laat altijd een specialist hier naar kijken.•Welk btw-tarief moet ik rekenen?Vaak is het duidelijk maar bij twijfel raadplegen wij een fiscalist om u het juiste tarief te laten gebruiken.•Welke kosten zijn zakelijk of privé?Dat is aan u als ondernemer om zakelijke kosten aannemelijk te maken. Het kan ook deels zakelijk of privé zijn.•De KleineOndernemingsRegeling(KOR) kan ik daar gebruik van maken?Dit verschilt van bedrijf tot bedrijf of het verstandig is. Laat u goed voorlichten.•Een zakelijke auto aanschaffen waar moet ik rekening mee houden?Er zijn veel regels ten aanzien van zakelijke auto, laat u goed voorlichten, het is niet altijd voordeliger! Ook wordt de btw privé bijtelling vaak vergeten.•Met een FOR (fiscale oudedagsreserve) reservering dan betaal ik geen belasting? Dit is niet correct, u stelt het moment van belasting betalen uit en niemand kan in de toekomst kijken wat dan de regels en tarieven zijn! De mogelijkheid tot FOR reservering vervalt per 2023. In 2022 is het laatste jaar om aan de de FOR toe te voegen.•meewerkaftrek en arbeidsbeloning partner mooi om de winst te drukken?Als aan de voorwaarden wordt voldaan, maar bij controle moet het reëel aantoonbaar zijn in een goede verantwoording. Het kan gevolgen hebben voor uw eventuele AOV verzekering maar ook voor toeslagen door de gemiste MKB-vrijstelling.•Alle administratie digitaal dat is toch de toekomst?Het maakt u ook kwetsbaar bij hack of uitval van systemen. Ons advies is om zowel online als offline altijd één of meerdere goede back-ups te maken. •Welke wet- en regelgeving geldt voor mijn nieuwe bedrijf?Kijk hiervoor eens op het ondernemersplein van de Kamer van Koophandel hier staan ook nog veel meer tips en adviezen voor ondernemers. Ook bij eventuele branche organisaties is veel informatie te krijgen. Komt u er niet helemaal uit vraag ons dan om advies.•Ik heb een andere vraag?Maak eens een afspraak om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen via 0513 65 06 66 of e-mail.Wij zijn graag uw adviseur voor al uw bedrijfs- en belastingvraagstukken.Internet is een handig hulpmiddel met heel veel gratis informatie. Ook de belastingdienst website biedt veel informatie. Maar hoe weet u of dit de juiste informatie voor uw situatie is? Soms zijn de antwoorden tegenstrijdig of is de ambtelijke taal niet goed voor u te begrijpen. Graag zijn wij u van dienst om u het juiste antwoord te geven of om een regeling in begrijpelijke taal aan u uit te leggen.